Team
Elke leerling groeit met goede begeleiding en ondersteuning van school. Ons team bestaat uit docenten, onderwijsondersteuners en andere professionals.
Mentor en onderwijsondersteuners
Elke groep wordt begeleid door een mentor. De mentor zorgt voor een leeromgeving waarin leerlingen zich zo goed mogelijk ontwikkelen. Daar waar dat nodig is ondersteunt een onderwijsondersteuner de mentor in de groep. De drie basisbehoeften van onze leerlingen zijn autonomie, relatie en competentie. Dit zien wij als voorwaarden om tot leren en ontwikkelen te komen. Er is in de groepen veel aandacht voor sociale en fysieke veiligheid. Praktisch en activerend leren staat bij ons centraal. Onze lessen zijn effectief, we maken gebruik van twaalf instructieprincipes die vanuit de meest recente wetenschappelijke inzichten bijdragen aan het geven van een goede les.
Trajectbegeleider
Onze trajectbegeleiders coördineren de stages. De trajectbegeleider neemt de wensen, behoeften en motivatie van onze leerlingen en hun ouders in stages mee. Op verschillende momenten in het jaar bezoekt de trajectbegeleider de stageplek. Onze trajectbegeleiders onderhouden nauw contact met de gemeentes, het UWV, MEE, zorgaanbieders en het bedrijfsleven. Ze helpen ouders bij de aanmelding voor vervolgonderwijs, dagbesteding, werk onder begeleiding en betaald werk.
Praktijkbegeleiders
Elke leerling volgt praktijkvakken bij de praktijkinstructeurs in de uitstroomsectoren keuken, groen, winkel en schoonmaak. Daarnaast bieden we de praktijkvakken productie en kaarsenmakerij aan. Onze stagebegeleiders begeleiden de leerlingen bij loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) en begeleide externe stages (BES). Ook bij onze praktijkvakken en stages staat praktisch en activerend leren centraal.
Specialisten
Specialisten In onze school werken sportleraren, een orthopedagoog en een logopedist. We maken daarnaast gebruik van diensten van een fysiotherapeut, ergotherapeut en schoolarts. Zij komen bij ons op school. Het aanbod is altijd gericht op ondersteuning van het leerproces.
Commissie voor de Begeleiding
Bij de Commissie voor de Begeleiding (CievB) komen alle lijntjes samen met betrekking tot de begeleiding van onze leerlingen. De CievB is verantwoordelijk voor de controle en begeleiding van onze begeleidings- en ondersteuningstrajecten, het vaststellen van het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) samen met leerlingen, ouders en team. De CievB is verantwoordelijk voor het plaatsen, terug- en overplaatsen van leerlingen en adviseert m.b.t. onderwijskundig, pedagogisch en psychologisch gebied.
Zorgcoördinator
De zorgcoördinator is verantwoordelijk voor het uitvoeren van het zorgbeleid. Organiseert onderzoek en hulp ten aanzien van specifieke ondersteuningsbehoeften van leerlingen. Coacht leraren en team bij het (pedagogisch) begeleiden en leren van leerlingen, zorgt voor data-analyses en adviseert bij het ontwikkelen van onderwijs- en ondersteuningsbeleid.
Samen met ouders
Eén van onze kernwaarden is ‘Samen’. Als schoolleider zie ik de ouders van onze leerlingen als pedagogische partners. De ontwikkeling van onze leerlingen vindt namelijk niet alleen op school plaats. Samen met u trekken wij op in de ontwikkeling van uw zoon of dochter. Ik zet in op een evenwichtige relatie tussen ouders en school. U, als ouder, bent vertegenwoordigd in onze medezeggenschapsraad. Het vergroten van de betrokkenheid van ouders bij onze school is één van mijn speerpunten. We doen het samen!
Vragen?
Neem gerust contact op.